Hur kollar jag min Google-rankning?

Jag har valt ut två sökord för denna sida, jag tänker hålla dem hemliga än så länge så inte någon annan jobbar upp dem på en annan sajt,  Framförallt ett av sökorden som är en term har jag som mål att komma topp 6 på Google när någon söker efter den frasen.

Nu är det inte bara att slå upp Googles startsida och söka och tro att du får rätt resultat. När jag söker efter sökorden på min egen dator så kommer jag ganska högt upp på sida 2 men så har jag också sökt efter en massa fakta om sommarjobb på min dator så den är full av cookies som Google läser av och gör att de just nu placerar sommarjobbsresultat högre upp för att jag sökt inom det området så mycket den senaste tiden och tror att det är mest intressant för mig just nu

Därför använder jag mig av gserp.com, en tjänst där du gratis kan göra en sökordssökning och se hur högt du hamnar i Googles sökresultat om det inte finns några cookies på datorn.

Förra veckan låg jag på plats 21, idag ligger jag på plats 20, så ett upp!
-->
Det här är en process som tar tid men jag blir motiverad att arbeta än mer med länkning när jag ser att jag sakta kommer högre upp bland sökresultaten.

Det finns kritik emot gserp också, helt enkelt för att en del menar att sökresultaten är missvisande, och det må så vara. De stämmer ganska okej vad jag upplever och även om de eventuellt skulle vara någon plats missvisande så ger det signaler om hur det går.De får också beröm som säger att den inte är sämre än någon annan tjänst.

Så, ja, välj själv. Jag kör gserp.

Det finns fler sätt att fixa eget sommarjobb på.

-------------------------------
Om du gillade, avskydde, beundrade eller hånskrattade åt det här inlägget, tipsa om det på Facebook, twittra eller mejla vidare genom knapparna nedan, så är du snäll! Ja, eller varför inte kommentera? Du vet kanske än mer om ämnet?! Mvh Per

Kommentarer