Vart hittar jag annonsörer till min blogg eller hemsida?

De företag jag har positiv erfarenhet av är först och främst Google Adsense, det är Google som har en tjänst där du kan anmäla dig för att visa annonser från dem och få allt från ett öre till några kronor per klick. Alltså så fort en besökare på din sida klickar på en Google-annons så får du betalt.

Du måste dock vara 18 år för att anmäla dig. Är du under 18 år kan du naturligtvis be dina föräldrar registrera sig och placera annonserna på din blogg eller hemsida och stå som betalningsmottagare men att du gör jobbet med att få dit besökare.


-->
Registrera dig som privatperson om du inte driver ett företag, har F-skattesedel. Detta är pengar som syns som du måste ta upp i din deklaration, vart i deklarationen beror på hur mycket du tjänar.

Jag kan också rekommendera Tradedoubler och Double, båda svenska affiliate-företag där du kan registrera dig men du måste ocskå vara 18 år här. OM DU ÄR 16 ÅR så rekommenderar jag Affiliator. Förvisso måste en förälder godkänna och stå som kontoägare för utbetalningar men de har en kryssruta som frågar om du är 16 år och sedan kan du använda det själv utan att dina föräldrar behöver logga in och ge dig annonser.

Vilka annonsörer och hur du gör för att få dina annonser till din sida, det återkommer jag till längre fram.


---------------------------------------------------
Om du gillade, avskydde, beundrade eller hånskrattade åt det här inlägget, tipsa om det på Facebook, twittra eller mejla vidare genom knapparna nedan, så är du snäll! Ja, eller varför inte kommentera? Du vet kanske än mer om ämnet?! Mvh Per

Kommentarer