Hur går Bara För Jag Äter Mask-sången?

MaskSången, också känd om Ingen Tycker Om Mig, och Bara För Jag Äter Mask, finns i flera olika textversioner, jag anar att många av dem är ändrade och gjorda lite snällare för att fröknar tyckt att den varit för elak och ändrat en del rader som till exempel: "alla hatar mig" mot "ingen håller om mig". Exempel här.

Allt är en smaksak naturligtvis, men jag skriver ner den version jag lärt mig, så får ni jämföra med andra och se vilken ni gillar mest!

Ingen tycker om mig
Alla hatar mig
Bara för jag äter mask

Tjocka, långa
Korta, smala
Jag tre mask hela dan

Jag biter av huvet
Suger upp slemmet
Kastar tomma skinnet bo-o-ort

Ingen tycker om mig
Alla hatar mig
Bara för jag äter mask.




--------------------
Om du gillade, avskydde, beundrade eller hånskrattade åt det här inlägget, tipsa om det på Facebook, twittra eller mejla vidare genom knapparna nedan, så är du snäll! Ja, eller varför inte kommentera? Du vet kanske än mer om ämnet?! Mvh Per

Kommentarer